DE PANNE
- Details
- Hits: 148
PLOPSALAND DE PANNE

OMLEIDING...

Het grondgebied van de gemeente De Panne is niet in staat om er nog een gemeente aan toe te voegen. Dit Plop-dorp breidt steeds verder uit met alle gevolgen vandien. Om het kort te maken:
DEZE PLOPSTAD HOORT DAAR NIET THUIS!!
Jaren geleden waren deze verkeersproblemen nog te overzien, maar de rijkenziekte 'nooit genoeg' met daarbij nog 'groter en groter' zonder rekening te houden met de inwoners en hun verkeersoverlast, laat de plopbaas zo koud als een ijsblokje...als de kassa maar rinkelt lacht Gertje.
Maar het moest eens botsen, jaarlijks een attractie bij op een hectare om nog meer volk te lokken. Het is hun volledige recht, hoe meer nieuwigheden hoe meer volk...
Laat voor veel inwoners deze droom werkelijkheid worden : geen vette winst meer deuren dicht...zoals onlangs plop-Antwerpen.
Wat ik hoor van vele mensen onderweg in Belgie, dat ze niet naar De Panne-strand komen door deze vele opstoppingen en verkiezen Nieuwpoort-Oostduinkerke-Westende of De Haan.
Zoals wereldwijd in de politieke wereld, voor wie doet wat, is een enveloppe voor den achterbeuze ook graag en met de glimlach meegenomen.
Later meer, in opmaak
***************
- Details
- Hits: 187

DE PANNE MARKTLAAN
Noteer deze alvast maar : "hier vallen zeker zwaargewonden, laat staan doden". Zeker kinderen zullen onder de slachtoffers vallen. Vele tientallen kinderen lopen er massaal vanop de terrassen naar de fonteinen. Moeten er echt eerst ongevallen gebeuren voor het gemeentebestuur actie onderneemt?.
Vele autobestuurders demonstreren er hun 'kunnen' en rijden er, nee ,zeg vliegen, door dit moordend stukje marktgedeelte....
Waarom wordt de Marktlaan in juli/augustus niet afgesloten voor het verkeer of worden er geen snelheidsremmers geplaatst.
- Details
- Hits: 132
Gemeente De Panne
Wie verantwoordelijk??

Als je de auto oplaadt en de kabel over de stoep laat lopen zonder dat je een ontheffing hebt, dan kun je een boete krijgen. Daarnaast ben je altijd aansprakelijk als mensen over de kabel struikelen. Maar dat wil je ook niet als je een openbare laadpaal gebruikt om je auto op te laden.
In veel gemeentes is het niet toegelaten om een laadpaal over de stoep te laten rollen. Onder meer vanwege struikelgevaar voor voetgangers. Bovendien kan een laadpaal een serieus obstakel vormen voor blinden en slechtzienden en mensen in een rolstoel. In andere gemeentes mag het dan wel, maar onder strikte voorwaarden, en er moet dan ook een ontheffing door de gemeente zijn afgegeven. Denk bij die strikte voorwaarden aan een kabel die niet langer dan 10 meter mag zijn en dat er een kabelmat of een kabeldrempel overheen moet liggen.
Wanneer u een laadkabel over het trottoir legt om de auto op te laden, en de gemeente heeft hiervoor geen ontheffing verleend, kunt u een bekeuring krijgen. Vorig jaar was de hoogte van zo'n bekeuring 259€.
Een veel veiligere oplossing is het ingraven van de laadkabel. Dan kan er immers niemand over struikelen!. Het is echter niet toegestaan om een laadkabel onder de trottoirtegels in te graven. Het is strafbaar om een trottoir open te breken, het graafwerk wordt gezien als vernieling van openbare ruimte.
In aantal gemeentes is het mogelijk om een aanvraag te doen voor een kabelgoot die in het straatwerk wordt gemaakt. Op deze manier kan de laadkabel veilig naar de auto toe worden geleid.























